søndag 11. juli 2010

Muffinsbaking

I dag var det muffins og salsa som sto på agendaen. Vi begynte med muffinsene. Jeg, Henrik og Merete hadde godt samarbeid på "prosjekt muffins". På forhånd hadde jeg bladd gjennom en muffinsoppskriftbok som jeg har fått av Randi og plukket ut hva jeg ville lage. Vi bakte fire forskjellige typer:
  • Saftige ingefærmuffins
  • Marshmellowmuffins
  • Mandel- og appelsinmuffins
  • Mørke ingefærmuffins
Det var veldig snedig å ha INGEFÆR i en muffinsoppskrift. Det har jeg aldri tenkt på før! Vi brukte både malt og syltet ingefær. Da vi åpnet glasset, tenkte jeg umiddelbart på oldefar. Han pleide ofte å ha ingefærøl i kjøleskapet på Tyholt. Det er snedig hvordan minner trigges av lukt. Jeg kan ikke komme på noe som minner mer om oldefar. ^^ Bortsett fra kanskje biffkaker...

Muffinsene ble kjempegode! :D Mesteparten ble fryst ned, siden vi ble småkvalme av å smake på alle rørene :P Folk får si fra hvis de vil låne boka. Jeg kan ikke gjengi oppskriftene, copyright og slikt... Ettersom det tok så lang tid å bake alle muffinsene, ble salsaen utsatt til i morgen kveld. I kveld skal vi ha panert pangasius (fisk) med salat til middag :)


I morgen står følgende på agendaen:
  • min første kjøretime :O
  • en liten svømmetur i Husebyhallen
  • maling på Strindheim
  • salsa! :D
Tune in ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar